Thursday 12 January 2012

Usia lanjut

11 Januari 2012 


   As-salam semua, hari ni aku nak post special entri sebab hari ni usia aku da berganjak setahun. Cepat betul masa berlalu, padahal aku rasa macam aku ni kanak-kanak ribena lagi semalam. Aku tak bole terima kenyataan yang aku ni da makin tua. Da bole kawen pun, tp belum sampai seru lg. hehe. Well, tua tak tua hidup harus diteruskan juga, apa yang penting amalan aku kepada pencipta aku harus diperbanyakan lagi. 


   Aku happy sangat hari ni sebab ramai yang wish aku di FB, sangat-sangat terharu sebab in real life tak ramai yang wish aku macam kat FB. Kalau bole, aku nak sangat celebrate birthday aku dengan member-member dalam FB nih, sampai macam tu sekali nah. 
Tunggu ada rezeki lebih akan ku merealisasikan hasrat ku ni. InsyaAllah :)


-----------------------------------------------------------------
  10.45 am - Aku keluar dari rumah menuju ke bus stop untuk pergi ke kelas, mak main bus je sekarang tak main da teksi-teksi nih, kontang poket kalau hari-hari naik teksi. Hoh.


  12.00 pm - Aku da sampai Unisel and agak rushing untuk kelas Law aku. Nasib la sir Fahmi bukan seorang yang suka bising-bising.


  2.30 pm - Sesudah kelas, aku rushing lagi gi kelas OM, sempat la gak belajar sikit. Entah masuk ke tidak la apa yg belajar td, mana tak nya, duduk paling belakang sekali bole buat apa je selain huhahuha. hahah


  3.40 pm - Kelas habih doh, member ajak makan mcD ler pulok. Aku pun on jela. Katanya aku tak perlu keluar duit, dia nak belanja. Aku apa lagi, tersipu-sipu malu la. Tapi dalam hati aku dapat detect sikit apa yang bakal berlaku. 


  4.00 pm - Part ni yang paling aku tak gemar, iaitu menunggu bus di bus stop. Kalau sekejap takpe lagi, ni nak dekat sejam tunggu baru sampai. Hampeh betoi. 


  4.10 pm - Nasib baik la Unisel dengan Kompleks PKNS tak berapa nak jauh, takde la aku nak merungut lagi. hahah. Da sampai aku terus ke mcD dalam keadaan yang berdebar-debar memikirkan apa yang aku perlu buat sat gi. 
           Terharu bila member offer nak belanja aku mcD. Bukan selalu tau orang nak belanja nih. Alhamdulillah rezeki aku hari ni..birthday girl la katakan. hahaha. Aku kalau dapat makanan memang tak bunyi suara sampai diorang cakap aku ni lapar sangat la tu sampai makan pun senyap je. Aku diam pun bukan sebab ku ni kebulur sangat, tapi banyak benda yang pop-up dalam mind aku ni.


me and cik fz

our cake :)
  5.00 pm - Lama gak aku nak perabih burger seketul tuh, sebab aku bajet timing aku kat sana sampai pukul 6. Thats why la aku sengaja makan lambat. Da dekat 10 minit lepas makan tu, tetiba kawan aku nyanyi lagu happy birthday sambil bawak kek tu naik. Aku jadi kaget sekejap, ternyata apa yang aku sangkakan tu betul. Aku betul-betul terharu kerana this is my first time celebrating birthday macam nih. I just dont believe it eventhough i can detect it. And at the same time, kawan aku pun dikejutkan sekali, Fairuz namanya. Birthday dia bulan lepas, tapi celebrate sekali dengan aku. Kami sama-sama happy. Walaupun si Fairuz terlibat dalam rancangan mereka, tapi dia tidak tahu yang sambutan tu adalah untuk dia juga. Then, kami pun meniup lilin dan memotong kek bersama-sama. Well, thats the unforgettable moment ever. Tak sia-sia aku berpanas-panas menunggu bus tadi. hahaha. Aku sayang korang. Korang la sahabat aku dunia akhirat. Aku tujukan entri ni kepada Wani, Shira, Fairuz, Scha, Liza, Linda, Aina, Lee, Chai dan Ammar. Thanks kerana menjayakan sambutan hari lahir kami. Aku akan ingat momen ini hingga ke akhir hayat ku walaupun ni adalah kali pertama dan terakhir aku disambut sebegini. 




   Well, have to stop now. Kalau tulis panjang2 lagi pun, confirm da tak best. So, see ya in next entri. sekian, as-salam :)
  
   


   

0 comments:

Post a Comment