Friday 6 January 2012

F.R.I.E.N.D.S.H.I.P

   As-salam kepada readers sekalian, entri kali ni aku nak cerita pasal 'friend' or dalam istilah lain kita panggil sebagai member. Aku bukan sesaje nak update pasal persahabatan ni. Tapi semua liku-liku kehidupan aku sejak dari kanak-kanak lagi dikelilingi oleh insan bernama 'kawan'. Siapa yang tak suka berkawan dengan orang? Ada ke orang yang tak suka berkawan? Macam pelik, tapi tak salah kan kalau aku cakap orang tu sangat-sangat la rugi sebab tak punya kawan. Jujurlah aku cakap, hidup aku memang takkan lengkap tanpa teman. Aku dulu berpendapat kalau hidup sorang-sorang lagi bagus, aman dunia aku..tp ternyata aku silap. Hidup aku terasa sepi dan kosong tanpa kehadiran teman-teman. 


   Aku suka ada ramai kenalan, bukan sebab aku nak merenyam ke hape tapi sekadar untuk bertukar-tukar pandangan sesama sendiri. Erk! bertukar-tukar pandangan? Aku rasa kurang tepat kot, senang cerita bergossip la. hahah. Bergossip pun bertempat gak ek, cuma kadang-kadang kalau terlupa tuh pandai-pandai la nak cover line kan. 


   Aku rindukan zaman kanak-kanak aku yang ibarat seperti pelangi. Hari-hari aku happy je nak gi sekolah, sebab apa..sebab kawan punya pasal. Tak gi sekolah satu hari sakit urat aku tau. Semua memori sering menggamit jiwa ku. Terasa ingin kembali ke zaman dulu. Tak banyak masalah yang timbul time tu, nama pun budak lagi kan, apa yang aku tau. Masalah pun tak payah nak fikir. Ni bila da meningkat tua, masalah yang timbul tak pernah putus. Well, tu la ujian dari yang Maha Esa kepada hambanya. Alhamdulillah aku masih mampu menghadapinya.


Aku sebenarnya nak tau sangat siapa antara member-member aku ni tak suka berkawan dengan aku. Main cakap belakang aku ke kan, or tak puas hati ke dengan aku. Aku nak tau sangat. Setakat ni takde lagi yang mengatakan ketidakpuashatian mereka terhadap aku. Means aku beranggapan yang mereka ni suka berkawan dengan aku. Hopefully. Sebelum aku  mengakhiri entri aku ni, ingin aku bertanya kepada kalian semua.. 'how you define the meaning of friendship?' and aku yakin semua orang pasti ada pandangan sendiri termasuk la aku. InshaAllah untuk entri akan datang aku akan bercerita tentang ini. wallahua'lam. Assalamualaikum :)

0 comments:

Post a Comment